Ar pritariate tam, kad būtų privatizuotos vežėjų paslaugos geležinkelių transporto sektoriuje?
Argumentai už
Privatizacija gali būti naudinga, jeigu naujieji savininkai įsipareigoja deramai tvarkyti infrastruktūrą ir teikti aukštos kokybės paslaugas. Liberalizavus rinką ir atsiradus naujiems vežėjams, veikiantiems konkurencinėmis sąlygomis, jie būtų suinteresuoti pasiūlyti sąlygiškai mažesnes kainas nei monopolistas. Taigi sumažetų krovinių vežimo kaina, nes vežėjai nebeturėtų į savo sąnaudas įtraukti socialinei funkcijai skiriamų lėšų.
Argumentai prieš
Besivaikydami pelno, privatūs savininkai paprastai neskiria pakankamai investicijų infrastruktūros gerinimui, dėl to nukenčia geležinkelių būklė ir eismo tvarkaraščiai. Pavyzdžiui, Estijoje panašios reformos nepasiteisino, nes buvo atleista didelė dalis geležinkelių darbuotojų, o valstybei galiausia teko išpirkti geležinkelius iš nuostolingai veikusios bendrovės. Taip pat privatizaciją įgyvendinti būtų sudėtinga teisiškai, nes geležinkeliai yra nacionaliniam saugumui strategiškai svarbi infrastruktūra.